, , , , , ,

Fashion revolution 2016

7:36:00 PM


Včera jsem vyrazila na "nákupy". Za cíl jsem měla kravatu a nějaké to basic tričko, jelikož doma žadné čistě bílé už nemám. U kravat jsem neuspěla. Takovou, kterou jsem scháněla neměli, ale to mě až tak nepřekvapilo. Řekněme, že jsem náročný zákazník.
Takže přišla na řadu část druhá, sehnat bílé tričko. Má představa byla, že bude mít V-éčkový výstřih, bude z viskózy, tak aby krásně splývalo, a nejlépe lehce prodloužené. A to byste neveřili, jaký je to nadlidský úkol. Prolezla jsem snad všechny obchody a úpřímně po hodině a půl courání, jsem odešla znechucená, až naštvaná. Čtyři a půl roku jsem pracovala v oděvní výrobě. Je to jeden z důvodů, proč si v obchodě jen tak něco nekoupím. Dnes kroutím hlavou nad tím, že jsem vůbec něco takového mohla studovat. Tenhle svět se naprosto zbláznil.
Všechny obchody byly přecpané hadrama, ano hadrama, ve většině případů špatně ušitých, z nekvalitních materiálů. A to takovým způsobem, že si člověk pořádně ani nevybere, jelikož je toho prostě spousta. Stojany nahuštěné, div že to z nich nepadalo, natož se tím vůbec probírat. Nehledě na to, že ve většině obchodů najdete stejně většinou to stejné...ať žijí trendy.
Ano, chápu, že někdo potřebuje nakupovat pěkné oblečení kvůli práci, ale takovéto oblečení většinou dotyčnému vydrží déle, než jednu sezónu, ale kupovat ho, protože je to trendy, je prostě špatně. Proč to vlastně kupujeme? Abychom se někomu zalíbili? Proč? Aby bylo vidět, že na to "máme"? Proč?! To přeci není podstatné. Nakonec skončíme s narvanou skříní a většinu z toho stejně nenosíme. 
Nejvtipnější z celého toho "nakupování" byla informace v H&M, že když přinesete tašku starého oblečení, dostanete slevu, či kupón na slevu 60Kč. Přišlo mi to jako hloupý vtip, vždyť je to jen marketingový tah, jak zvýšit prodejnost. Místo toho by se oděvní řetězce měli soustředit na zkvalitnění své výroby. Pokud nevíte, tak 18.-24.4. je tzv. Fashion Revolution Week, je to organizace snažící se změnit módní svět...
Já jsem začala nakupovat převážně v second handu. Kupuji, co se mi líbí a hlavně, co mi sedí, nezávisle na trendech. Už jen představa, že bych měla dát za nějakou sukni, či šaty, tisícovku, to si radši půjdu koupit "tunu" malin nebo jahod. Tenhle svět je neskutečně povrchní a zapomíná na to, co je důležité. Takže pokud máte alespoň trošku toho estetického citu, není potřeba běžet hned do obchodu a koupit, každý trend, který se objeví, kolikrát stačí prostě jen zahrabat ve skříni...

 
 btw. sako i kalhoty jsou ze sekáče ...

You Might Also Like

0 komentářů