, , , , , , , ,

How to: fireworks photo

10:01:00 PM

slavnosti děčín 2015
 Nikon D300, 16mm, ISO LO.3, f/8, 3s

V předposledním příspěvku jsem se podělila o fotky z ohňostroje, který byl pořádán při zahájení Městských slavností v Děčíně. Řekla jsem si, že některé by mohlo zajímat, jak takový ohňostoj vyfotit. Né, že bych byla nějaký expert, ale zkusila jsem si něco nastudovat a u jednotlivých fotek je uvedené nastavení, na jaké byla fotka pořízena. Fotky byly pořízeny pomocí Nikonu D300 s objektivem Nikkor 16-85 f/3.5-5.6G. Doufám, že vám to alespoň k něčemu bude, a třeba si to sami vyzkoušíte.

Dle článků na internetu, by nastavení fotoaparátu mělo být:

ISO      - co nejméně, ideálně 50, 100 (můj foťák nabízel 200 a LO.3 a níže)
clona    - doporučená hodnota 9 - 11
čas        - závěrka doporučená hodnota 2-5s
             - v některých článcích bylo doporučeno použít fci BULB, což znamená, že si délku otevření
               závěrky volíte sami, dalším stisknutím spouště


Dále se doporučuje použít buď samospoušť nebo dálkové ovládání a samozřejmě stativ, jelikož opravdu není možné 2s udržet v ruce bez rozmazání. Také je dobré mít nastavené sekvenční snímání, aby vám nic neuteklo a snímky šly hned po sobě.

A co z toho jsem použila? Samozřejmě stativ, bez toho by to nešlo. Dálkové ovládání nevlastím, takže prst na spoušti a poctivě jsem cvakala. Bohužel i když jsem měla nastavené sekvenční snímání, tak než se fotostroj vzpamatoval, tak bylo rychlejší znovu spoušť stlačit.

městské slavnosti děčín
Nikon D300, 16mm, ISO LO.3, f/8, 3s

slavnosti děčín 2015
Nikon D300, 16mm, ISO 200, f/8, 2s

slavnosti děčín 2015
 Nikon D300, 16mm, ISO 200, f/8, 2s

Toto byly fotky z letošního roku a pro porovnání ty z loňska, které byly foceny s jiným nastavením:

slavnosti děčín 2014
 Nikon D300, 16mm, ISO 1600, f/13, 0,4s

slavnosti děčín 2014
 Nikon D300, 16mm, ISO 1600, f/13, 1/2s

Které se vám líbí víc? Já osobně upřednostňuji ty z loňska. Každopádně za 14 dní mě čeká další ohňostroj, tak budeme opět experimentovat. 

You Might Also Like

0 komentářů